همشهری آنلاین: دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد که سیاست‌های آمریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران و سوریه شکست خورده و بر این اساس واشنگتن گفت‌ وگو با تهران و دمشق را در دستورکار خود قرار داده است.

دبیرکل حزب الله لبنان یکشنبه 16 اردیبهشت در گفت‌ وگو با شبکه خبری العالم، تصریح کرد: تلاش آمریکا در شرم الشیخ برای گفت وگو میان  کاندولیزا رایس وزیر امور خارجه این کشور با منوچهر متکی همتای ایرانی وی به نتیجه نرسید زیرا ایران امروز از نقطه قوت با آمریکا برخورد می‌کند و برای گفت وگو با این کشور پیش شرطهایی دارد.

وی افزود:مساله حمله نظامی آمریکا به ایران یک جنگ روانی بود واگر چنین طرحی هم وجود داشت، متوقف شده و به تعبیری دیگر به بایگانی سپرده شده است.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: آمریکایی‌ها تصور می‌کردند با اشغال عراق می‌- توانند بر این کشور تسلط پیدا کنند و این امر به فروپاشی و تسلیم شدن سوریه منجر می‌شود و ایران از مواضع اصولی خود عقب نشینی می‌کند و جنبش‌های مقاومت در منطقه دچار یاس وناامیدی می‌شوند و عناصر طرفدار دولت آمریکا به پا می‌خیزند و برمنطقه تسلط پیدا می‌کنند اما امروز اقدامات آمریکا برای رسیدن به این اهداف به نتیجه نرسیده است.

وی موانع تحقق طرح آمریکا در منطقه را بسیار قوی و جدی دانست و تصریح کرد: مقاومت فلسطین، لبنان، سوریه و ایران با قدرت و ایستادگی مانع تحقق اهداف آمریکا شده‌اند.

کد خبر 21401

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز